Fredag och sol!

Härligt med helg igen!
Ikväll ska vi göra en repris av förra helgens fläskfile' för det var så himla gott! Men vi kommer att ha andra tillbehör.
Jag har marinerat den lite annorlunda också. I denna marinad har jag rapsolja, soya, riven vitlök, chilipeppar, grillkrydda, salt, peppar och lite honung.
Vi kommer att grilla den på samma sätt som förra helgen.

Till detta gör jag råstekt potatis i ugnen blandat med lök, morötter, paprika och squash. Det som är viktigt att tänka på när det gäller potatis i ugnen är att när man när man skivat eller klyftat potatisen måste skölja den innan man lägger den i ugnsformen annars fastnar det i botten trots olja.

Såsen vi tänker ha till är faktiskt en jättegod påssås. Ville ha Knorr's rafinesse peppersauce, men hittade den inte så det blir grönpepparsås. Också jättegott!

En god sallad sätter pricken över i!!

Mums! Det ska bli jättegott!!

Har ett recept på en marinad som jag faktiskt aldrig provat, men det låter intressant. Här kommer det:

Mixa 1 dl cocacola, 1/2 dl olja, 2 msk honung, 1 tsk kanel, 2 tsk malen koriander, 1 tsk chilipulver och 2 skalade vitlöksklyftor. Låt köttet marinera i 1-2 timmar.

Visst låter det spännande!

Ha en mysig fredag!!!

Tjing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0