Halloj!

Hej alla glada, då var vi hemma igen efter en riktigt underbar helg i Köpenhamn!
Det har varit vackert väder och helt kanon hela helgen.
Innan vi åkte till Arlanda var jag skitnervös och när vi kom dit var jag skräckslagen! Har aldrig flygit förut så därav rädslan...

Morgonen började dessutom inte som jag väntat...vaknar halv fem med feber och är jätteförkyld .........


Vi kommer ändå iväg och jag är som sagt svimfärdig av skräck när vi får kliva på planet. När vi sen ska till att lyfta så tror jag nästan att min sista stund är kommen, men jag överlevde och vågade t.o.m. titta ut genom fönstret när vi väl var uppe.
(Hem däremot var jag kolugn hela tiden.)
   Här kan man se Visingsö!

Landningen går bra förutom att jag under sista delan av flygningen får sånt fruktansvärt lock för örat att det satt i hela helgen och faktiskt fortfarande! Antagligen spelar min förkylning en liten roll i detta...

Vi hittar till tåget som tar oss till stationen i Köpenhamn och hittar sen även väldigt snabbt till hotellet.

På plats! Aaaahh va skönt. Drar ner på stan efter lite ipren och strosar runt och sitter på cafe'er och barer på mysiga torg och bara har det mysigt hela dagen.



En liten dansk röd pölse blev det också såklart!  

Senare på kvällen äter vi middag på restaurang Mama Rosa på Ströget. Mycket gott och trevligt. Kvällen avslutas på Hard Rock Cafe'.

Lördag: feber igen men med lite ipren och efter en god hotellfrukost (dom hade 6! olika sorters wienerbröd till frukostbuffe'n!) så drar vi ner på Ströget igen och strosar runt och åker dessutom en sightseeingbåt.

         

Vår vän Thomas som bor i Köpenhamn kliver av sitt jobb på flyget kl 16 så kl 18 stämmer vi träff med honom och hans flickvän och äter middag tillsammans på en mexicansk restaurang. Litet ställe men mysigt och mycket gott och med väldigt trevligt sällskap!

Håkan och jag avslutar kvällen på Hard Rock Cafe'.


Söndag: Vår vän Thomas har lyckats få sin flickvän att ta hans flygning till Rom så han har dagen ledig och vill gärna visa oss sånt man kanske missar om man inte har bil.

Han tar oss till Christiania, mycket intressant och speciellt ställe......


Sen blir det playan, och vilken playa, sen!!!


Vi åker och kollar in deras lägenhet, och sen vill han visa oss nåt, säger han, men säger inget mer....vi åker och åker genom en massa industriområden, och jag tänker att var tusan ska vi nu. Men till slut öppnar det sig framför oss och vi har hamnat på det coolaste stället jag sett på länge!
Det känns som vi är nånstans vid medelhavet!!!! Supermysig restaurang/bar med masssor av bord o stolar, solstolar, och sängar. Vita skinnsängar. Såg ut som ett riktigt brat-ställe och det var det nog men riktigt bra priser och vilken god mat!! Namnet på detta ställe var Halvanet.

                         



    


En helt fantastisk avslutning på en underbar helg!!!

Återkommer.

TJING!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0