Hej igen!!!

Längesen nu....har inte haft så mycket matnyttigt att skriva om,
Det har mest varit det gamla vanliga, som pannkaka och ärtsoppa, falukorv och makaroner eller tacos, och hur kul är det att läsa om?.......egentligen......?
Men jag ska skärpa till mig!!
Har jag skrivit om den indiska grytan?? Måste kolla. Om inte så kommer den så småningom. Historian bakom den indiska är att vi haft ett par thailändska tjejer boende hos oss och vi provade att laga thaimat, men det var FÖR starkt för några i familjen och då provade vi istället indiskt och det var också ganska starkt, men inte så jävulskt starkt som thailändskt.
Så den indiska grytan kokar jag ihop lite då och då för den är läskigt god!!!! (och superenkel med tanke på att det är färdiga kryddpåsar man använder att krydda grytan med...=) )

Idag tog vi en liten försmak av påsken. Mycket saknades, men det var väldigt gott ändå. Kokt potatis, prinskorv, stuvad spenat och ägghalvor med majonäs och räkor. Njams!
Imorron blir det inte mycket lagat alls, för då ska jag till åland med ett par av barnen, så då blir det restaurangmat!! NICE!!

Ha det gott sålänge!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0