Onsdag

Hej hopp!
Idag ska jag göra min goda köttfärssås och pasta och en massa goa kokta grönsaker. Köttfärssåsen har jag skrivit om förut så den lägger vi åt sidan så länge.

Ville berätta om en annan maträtt som jag inte gjort på länge, men nu börjar det nog bli dax!

Kasslergratäng kallar jag den och det är min svärmor jag fått receptet av.

Du strimlar eller tärnar kassler och lägger i botten på en smord ugnsfast form. Sen hackar du purjolök och strör över kasslern. Lägg över kokt ris på det hela. (det går finfint om man har överblivet ris från dagen innan...)
Blanda creme fraiche med chilisås och salt och peppar och häll över så det täcker alltihopa.
In i ugnen i 175¤ i ca en halvtimme eller tills det är genomvarmt.
Servera med en god sallad.

Har även provat med tonfisk på burk istället för kassler och det blev också jättegott!

Lycka till!!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0