Tjo på er!

Glad påsk till alla trevliga människor som läser denna blogg!
Idag blev det riktig påskmat a'la Frohm!
Vi åt så vi nästan sprack! Men ack vad det var gott!!!!!!!
En hederlig Jansson gjord på äkta grädde, mestadels, jag blandade i lite matlagningsgrädde också..... Men attan! Jag skulle nog kunna äta Janssons varje dag om jag var tvungen att äta bara en maträtt i resten av mitt liv.....

Nog om Jansson. Köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, skärgårdssill, potatis, ugnsomelett med champinjonstuvning, ägghalvor med majonnäs och räkor och sen gräddfil med rödlök var vad som stod på menyn idag. Lagade mat till halva kvarteret....men det bli fint till lunch imorron, det som blev kvar!

Till middag imorron har vi just bestämt att grilla med vänner. Har tagit upp en finfin fläskfile' som jag marinerar imorron och till detta blir det goa grönsaker och den goda såsen jag skrivit om förut och även en skitgod potatisvariant som jag  brukar laga till på grillen.

Man tar färdigkokt sparad, eller nyhalvkokt potatis och tärnar den smått eller stort, efter behag.
Lägg potatisen på alu.folie och dra över olivolja, salt, peppar, vitlök, gräslök, och vilka kryddor du skulle vilja lägga till. (jag brukar ibland ta vanlig grillkrydda, det blir skitgott!)

Sno ihop och lägg sen på grillen när köttet börjar bli klart. (Ta gärna dubbel folie)  Det blir himmelskt gott till grillat och såsen du valt. (prova gärna Lomanders Bearnaisesås (på burk) till detta om du vill, det blir också riktigt bra!!!!!) Men den goda creme fraichesåsen slår det mesta!

Ha en underbar påskdag!!!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0