Tips på snacks

Ett jättegott alternativ till chips på kvällen är quesadillas.
Det är tortillabröd (mjuka tacobröd) som du lägger dubbla med fyllning emellan och steker i stekpanna.

Man kan i princip ha vad som helst mellan men mina två favoritfyllningar är:

1. Kall kokt potatis som du river och blandar med riven ost, gärna en lite starkare variant.
     Blanda rivet med salt och peppar och ev lite olivolja.

2. Smulad getost, ruccolasallad och ev lite skinka

Pensla  ett av bröden med uppvispat ägg. Lägg din fyllning på brödet, men inte ända ut i kanten.
Lägg det andra brödet ovanpå och tryck till kanterna så de fastnar ihop.
Stek i stekpannan tills de fått fin färg.
Snitta upp i trekanter och servera!


Ett annat gott kvällstips är smördegssnurror.


Ta färdigköpta frysta smördegsplattor som du låter tina lite. sen kavlar du ut dom litegrann.
Strö över nån god fyllning, t.ex. smulad getost och gräslök eller riven stark ost och nån god krydda t.ex. spiskummin.

Rulla ihop plattorna och limma ihop skarvarna med äggula.
Skär i centimetertjocka skivor.

Grädda i 200¤ tills de fått fin färg, ca 10 min.

MUMS!!

Tjing!!

Kommentarer
Postat av: June

Men Mamma Mia vilken Matmor du är!!!

Nu vet jag precis vart jag ska vända mig när inspirationen tryter och det gör den ju typ jämt! Vad roligt! Kika gärna in på min blogg också om du vill. junebacken.blogspot.com



Puss och kram

2009-04-17 @ 22:13:52
URL: http://www.junebacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0