Tjo på er!

I lördags premiärgrillade vi på riktigt som jag redan nämnt. (Har grillat korv ett par gånger innan) Som jag skrev så hade vi fläskfile' och potatis på grillen. Marinerade också majskolvar och stora färska champinjoner som vi la på grillen. Fläskfile'n marinerade jag och la sen hel på grillen. När jag fått grillyta på hela file'n la vi den i folie och sen fick den gå klar i folien på grillen. En god sallad och creme fraichesåsen hade vi till detta. Satan vad det var gott!!!
När jag har grillat fläskfile' förut har jag skivat den först. Detta tog lite längre tid med hel fläskfile', men det var det värt! =P Det var så himla gott!
Och attans vad trevligt vi hade hela kvällen!!! Skål!!!

Ikväll blir det korvstroganoff och ris + quinoa. Vet inte om jag har berättat hur jag gör min stroganoff, isåfall får man läsa det två gånger.....=)

Strimla falukorven och fräs på den. Blanda sen i Knorr:s Stroganoffmix. Man ska blanda i vatten och mjölk i detta, men jag tar matlagningsgrädde, iallafall ibland. Låt puttra 10-15 min och vips så har du en supergod korvstroganoff till ditt ris, (eller vad du vill ha till.)

Jag gillar att laga mat från grunden, men ibland är dessa kryddmixpåsar väldigt bra att ta till. Bl.a. denna.

Återkommer!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0