Tröttsöndag......

Suck.....idag har nog varit den segaste dagen på evigheter......
Sov max 3 timmar inatt pga magsjukt barn, så jag har gått som en zombie hela dagen, dessutom blev min man magsjuk i morse så denna dag har varit mycket avslagen.

Det kulinariska som skulle ha stått på matbordet idag var lasagne enligt min matlista, men jag hade varken ork eller lust att engagera mig, så det blev helt enkelt bara korv och potatismos. Visserligen hemlagad mos (som var riktigt god). Men barnen var väldigt nöjda med det och det räckte liksom idag kände jag.

Imorron ska jag laga hemgjorda köttbullar och stuvade makaroner. Just dom stuvade blir inte av så ofta, men barnen har tjatat så nu ska dom få det. Och jag tycker själv också det är riktigt gott.

Ser mycket fram emot nästa helg då min man och jag ska iväg till Köpenhamn alldeles själva utan barn...!...
Vi åker på fre. morgon och kommer hem på söndag kväll.
Jag är inte speciellt bevandrad i restauranger här hemma (kanske lite i Uppsala och självklart på Tärnan i Tärnsjö...!--) men det ska bli mycket trevligt att få se hur det är i Köpenhamn! Det enda som vi vet är ju att vi äter frukost på hotellet men sen ska vi äta ute, och vi har redan fått ett par tips av kompisar. Mycket spännande!
Sen har vi inget direkt planerat förutom att vi måste se "den lille havefrue" och gå på Ströget.

Det är dessutom vår första flygtur någonsin, så gissa hur vi kommer att vimla runt på flygplatserna som vlisna åsnor.......

Men det ska bli skitkul och väldigt skönt att komma bort ett par dar bara vi. 

Har en kompis som en gång undrade hur Håkan och jag kunde ha så mycket att prata om efter över 20 år tillsammans.....men det har vi alltid! Det är supermysigt! Ofta när vi ska in till stan och gå på restaurang och sen bio (ja, nu händer det ju inte så ofta, men när det råkar bli av...) så fastnar vi ofta kvar på restaurangen och det blir ingen bio eftersom vi har så trevligt och pratar och pratar.

Måste bara få lägga in ett recept som kommer från Leilas mat. Har inte provat än men kommer garanterat att göra det snart, verkar skitgott!

Ugnsbakad fetaostpotatis

Superenkelt och gott tillbehör till grillat

 

Antal portioner: 10

Ingredienser

 3 kg nykokt potatis (av mjölig sort)
 2 msk paprikapulver
1 msk spiskummin
flingsalt
svartpeppar från kvarn
 3 msk honung
1 dl olivolja
400 g fetaost
1 kruka färsk rosmarin

Gör så här

1. Krossa den kokta potatisen i stora bitar i en ugnsfast form.

2. Strö över kryddorna, ringla över honung och olivolja. Avsluta med fetaost i smulor, hackad rosmarin samt lite olivolja.

3. Rosta potatisen i 200 grader i 15 minuter.



Detta låter nice!!!!

Fredens liljor!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0