Tack! Här kommer sloppy Joes

Tack ni få trogna, vilka ni nu är som kollar min blogg, fast jag är så dålig på att skriva ibland. =) Ska skärpa mig, men det går lite i vågor har jag märkt.....

Här kommer iallafall det jag tänkt laga idag!

 

Sloppy Joes & Cole slaw

Tid: 30 min
4 portioner

Shoppinglista & ingredienser
400 g Fläskfärs
1 Gullök
2 st Vitlöksklyftor
3 msk Tomatpuré
½ l Kalvfond
50 g Smör eller margarin
1 msk Vetemjöl
Kryddor (som man har i skåpet!)
Salt och peppar

Gör så här:
Hacka lök och vitlök. Bryn färsen i en panna med lite av matfettet, tillsätt därefter den
hackade löken och bryn ytterligare. Tillsätt därefter tomatpurén, resterande fett och
sedan vetemjölet och bryn en stund till. Salta och peppra och rör ut med fond/buljong.
Tillsätt kryddorna och koka i ca 10 minuter tills såsen tjocknat.
Servera i rostade hamburgerbröd tillsammans med tillbehören och coleslaw.

Tillbehör till Sloppy Joes

Saltgurka i stavar
Skivad tomat
Skivad vattenmelon
Cheddarost i skivor
Hamburgerbröd (lättare för barn att äta)
Ostfralla (Franska)

Cole slaw

Shoppinglista & ingredienser
150 g Vitkål
100 g Morot
½ dl Majonnäs
1-2 msk fransk Senap
1-2 msk Ketchup*
1 tsk Salt
1 msk Socker
Svartpeppar

Gör så här:
Strimla vitkålen och gnid in med salt och socker och låt stå och dra i ett durkslag ca 10
minuter. Skala och riv morot och blanda ihop i en bunke tillsammans med vitkål och
övriga ingredienser.

Lyckades inte få in nån bild, men detta äts som hamburgare. Man lägger alltså på köttfärsröran på hamburgerbrödet! Ser väldigt gott ut, ska  bli kul att prova!

Smaklig måltid!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0