Att äta är ju gott.....

Jag kommer antagligen att skriva en del om mat på min blogg eftersom jag älskar både att laga och att äta mat.....
Måste göra ett test om det går att lägga över recept från dokument i min dator till bloggen.... detta var vad vi åt igår.....

Falustrimlor i örtagårdssås

Ingredienser
Portioner: 4

1 purjolök 
400 g falukorv
1 msk smör eller margarin
2 1/2 dl grönsaksbuljong (tärning vatten)
1 dl matlagningsgrädde
2 msk fransk senap
1 krm vitpeppar 
4 port ris 
tomater 
rödlök

Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
Skölj och strimla purjolöken. Strimla falukorven. Fräs purjo och falukorv i margarin eller smör i en traktörpanna. Tillsätt grönsaksbuljong, grädde, fransk senap och hackade färska örter t ex basilika, oregano eller persilja. Låt puttra ca 3 min. Red med maizenaredning och smaka av med salt och vitpeppar.
Servera med ris och tomatsallad.

 

Ja det gick!!!!

Prova gärna detta, det smakar smaskens!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0