Gokväll!!

Några dar sen sist, har varit lite låg, men nu är jag tillbaka!
Ville bara tala om vad det stod för kulinariskt på matbordet denna trevliga tisdag....
Har en jättegod pastasås som jag lärt mig av min vän Åsa.

Himmelsk pastasås

Här har vi en pärla! Den här såsen, om man gör den utan lax, är också kanongod till t.ex. grillat på sommaren och är då toppen att spara och ha som dip till chipsen när den kallnat, om det råkar bli något över……

Du behöver:

8-10 dl creme fraiche (lätt eller vanlig, helst vanlig men du kan blanda)

Ca 2-3 grönsaksbuljongtärningar

2-3 vitlöksklyftor, pressade eller rivna

Lite hackad gräslök

Tillagad lax i bitar i den mängd som önskas

 

Koka ihop creme fraichen, buljongtärningarna och vitlöken. Blanda i gräslöken och vänd försiktigt ner laxbitarna och låt allt bli varmt.  Servera med nykokt pasta, helst färsk tagliatelle.

Smarrens!!!

 

PS  det går även bra att ta tonfisk på burk istället för lax  DS

Till mig och Håkan (som försöker oss på GI) hyvlade jag morötter på längden och kokade i lättsaltat vatten som vi åt till såsen istället för pasta, det var jättegott!!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0