Fiskgratäng

Idag har det regnat precis hela dagen!!!! Och så uschligt kallt att man helst inte ens velat gå ut. Men nu ikväll är himlen helt klar så det ser lovande ut till imorron!!!!  Nice!

Idag åt vi fiskgratäng. Den gör jag som så:
Jag tar vanliga frysta fiskblock som jag tinar och delar i mindre bitar. Lägger dom i en ugnsform, kryddar med salt och peppar, häller på vatten så det nästan täcker och skjuts in i ugnen på typ 200* tills fisken är genomkokt.
Under tiden gör jag ett gott potatismos med goa kryddor och blandar sen i ett par äggulor. Dessutom gör jag en sås som ska hällas på. Det varierar vilken sås jag har, men idag blen det räksås, eller faktiskt egentligen räksoppa på påse som jag blandade med bara drygt hälften av vätskan när jag kokade den. Det blev jättebra!

När fisken kokat färdigt plockar jag upp den och häller bort vattnet som den kokat i.
Jag häller tillbaka fiskbitarna i formen och delar sönder dom till mindre bitar.
Sen klickar jag ut potatismoset runt kanterna på ugnsformen och häller över såsen i mitten.
Skjuts in i ugnen igen tills moset fått fin färg.
Klart!
Så här såg den ut idag...



Ha det gott!
Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0