Jessicas tacopaj

Jessicas tacopaj

 

Den här pajen har jag kallat Jessicas tacopaj helt enkelt för att jag fått receptet av min vän Jessica! Otippat, va? Det som är lite speciellt med den här pajen är att det inte är någon pajdeg i botten som det brukar vara i en paj , men oj vad den är god!

Du behöver:

2 burkar creme fraiche

2 askar philadelphiaost

600g  brynt köttfärs

1påse tacokrydda

3 tomater, hackade

1 gul lök, hackad

Riven ost

 

Blanda crème fraichen och philadelphiaosten väl och bre ut den i en ugnsform.

Blanda i tacokryddan, tomaterna och löken i köttfärsen och bre ut den på ostblandningen.

Strö över riven ost och skjutsa in i ugnen i ca 15 min i 200*

 

Servera med en sallad blandad av det du gillar (jag gillar när det är rödlök, fetaost och avokado i min sallad just till tacos) och tacochips. Man kan även ha både mjuka och hårda tacobröd till detta om man vill.

 

Tjing!


Kommentarer
Postat av: June

Här blir det ofta tacopaj av resterna.. Kul med ett nytt alternativ, det blir ju bara samma hela tiden..

2009-05-19 @ 21:28:49
URL: http://www.junebacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0