Sheperdspaj!

Mums vad gott vi åt ikväll!! Längesen jag gjorde den men smarrigt blev det!

Hade gärna velat lägga in en bild på godingen men det funkar inte!

Men ungefär så här gör jag:

Gör en köttfärssås med morötter och lök i, men innan du har i tomatsås eller nån annan vätska så strör du över lite mjöl som du blandar ihop med färsen. Sen i med tomatsås, grädde och en massa kryddor, gärna lite spiskummin också. I och med mjölet så blir köttfärssåsen lite "stabbig" och det är bra för den får inte vara för lös och rinnig.
I med färsen i en ugnsform och klicka över potatismos som du smaksatt lite med nån krydda du gillar (jag hade bara grillkrydda idag) och ett par äggulor.
In i ugnen på 200¤ i ca 15-20 min, gärna med vredet på grilleffekt.
Blanda till en god sallad att servera till!

Ät och njut!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0