Smörgåstårta!!!!

Oj vad sugen på smörgåstårta jag blev i veckan, så imorron blir det av!
Har just lagt ihop den men garneringen fixar jag imorron.
Ville ha lite annorlunda fyllning än det vanliga med skinka eller räkor eller leverpastej och så här gjorde jag då:

Jag använde vanligt rostbröd, men Skogaholms, som är stora, och skär bort kanterna.
Sen la jag 4 x 3 skivor i varje lager.

Fyllning nr 1.

Smulad fetaost
Soltorkade tomater i olja som jag hackade fint
Creme fraiche
Lite salt och peppar

Fyllning nr 2.

Kokta hackade ägg
Majonäs
Hackad dill
Creme fraiche
Lite salt

Fyllning nr 3.

Riven ost
Pesto
Gräslöksost (creme bonjour)
Creme fraiche

Ett lager bröd mellan varje fyllning. Och sen ett lager bröd överst, sen bredde jag över creme fraiche runt om hela.

Var för sig var fyllningarna väldigt goda så jag hoppas verkligen dom blir goda tillsammans sen......    =)

Hör av mig imorron om hur det blev och förhoppningvis även med en bild på underverket......

Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0