Ugnsfalu med potatismos, broccoli och varm tomatsås

Ja det ska bli gott!
Min ugnsfalu skär jag i skivor fast inte rakt igenom, så den håller ihop nertill. Sen sticker jag ner ostskivor i snitten och ringlar på lite olja och har på grillkrydda. In i ugnen på 200¤ i ca 20 min eller tills den ser färdig ut.

Potatismos gör jag helst egen, det blir godast

Kokar broccoli

Till tomatsåsen tar jag nästan en hel lök och 1-2 vitlöksklyftor som jag hackar ganska smått och fräser på i olja i en kastrull.
När löken fräst en stund häller jag i krossade tomater, salt, peppar och ett uns socker. Sen får detta puttra gärna lika länge som korven står i ugnen.



Prova gärna detta, det är väldigt gott.

Tjing!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0